Back
ALD AutomotiveDisrupt
More

Disruptive autoleasing in co-creatie

Mobiliteit is de afgelopen jaren in rap tempo veranderd. Van de ´vaste´ autoritjes tussen huis en kantoor naar een flexibele invulling met bijvoorbeeld autosharing, OV en de fiets. Voor ALD Automotive reden om de autolease-sector wat op te schudden. In co-creatie met Conclusion.

HET BEGIN

Het lijkt nog maar kort geleden dat ons rijgedrag zich volgens vaste patronen liet omschrijven: van A naar B en van B naar A. En ook nog op vaste tijden. Die voorspelbaarheid is verleden tijd. Individualiteit, flexibiliteit en mobiel werken bepalen onze hedendaagse keuzes. Bovendien willen we ´alles´ het liefst geregeld hebben met apps op onze smartphones. Daarom lanceerden Conclusion en ALD Automotive nieuwe leaseconcepten.

HET PRODUCT

Zo is ALD Free een slimme online oplossing om medewerkers zelf hun mobiliteitspakket te laten samenstellen. Elektrische auto, OV, gezinsauto, e-bike en/of een parkeerkaart? Kies maar! De manager hoeft alleen nog maar de (rand)voorwaarden aan te geven. En attractieve extra’s – zoals bonussen voor duurzaamheid.

HET BEHEER

Een andere lease-vorm is ALD Choice die het operationele beheer van het wagenpark helemaal overneemt. Dat scheelt de werkgever niet alleen tijd, maar ook kosten: vanwege het inkoopvoordeel binnen het concept. Voor zowel ALD Free als ALD Choice geldt een vast bedrag per medewerker – en niet per auto of faciliteit. Waar je aan toe bent: dat weet je meteen.

DE VOORDELEN

Leasen is een fluitje van een cent. Medewerkers stappen online de showroom binnen – en kiezen vervolgens het aanbod dat hen aanspreekt. Auto’s worden frequent ververst met nieuwe en jonggebruikte modellen. Met gunstige bijtelling. Liever langer of korter? Er zit volop flexibiliteit in de contractduur. De winst voor bedrijven popt ook op in een flinke tijdsbesparing. Individuele offertes hoeven niet langer gemaakt en gevalideerd te worden. De portal handelt de aanvraag geautomatiseerd af. Leasen wordt transparanter én gemakkelijker voor iedereen. En zo hoort het ook. (L)easy peasy!

ALD Automotive


UBER

Digitale Transformatie verandert de aard van de zakelijke markt en daagt uit tot nieuwe ideeën. Neem het datagedreven concept van Uber: een simpele app maakt fysieke investeringen overbodig. Zo verbindt het internetbedrijf klanten in 67 landen met officiële en privéchauffeurs. In nog geen vier jaar tijd behaalde Uber een waarde van een miljard dollar.