“Wat we voor onze opdrachtgevers doen, raakt Nu het functioneren van de maatschappij.”

Het Nu van Conclusion
De IT-partner voor digitale transformatie en digitale procesoutsourcing, actief in het hart van de maatschappij. Dat is, in één adem, de ambitie van Conclusion. Het zoemt dan ook van de activiteiten in en rond ons ecosysteem. We verdiepen de samenwerking met onze klanten en vinden onszelf voortdurend opnieuw uit.
Impact op de maatschappij
Een blik op ons klantportfolio van dit moment toont steeds meer opdrachtgevers van wie de dienstverlening forse impact heeft op het functioneren van de maatschappij. Niet zelden gaat het daarbij om missiekritische systemen. Zo beheren we de IT achter de stroomvoorziening van Eneco voor zo’n 2,1 miljoen huishoudens en bedrijven. Met het beheer en de ontwikkeling van reisinformatiesystemen voor NS ondersteunen we de mobiliteit van zo’n 1,3 miljoen treinreizigers op een doordeweekse dag. En Royal FloraHolland, het wereldwijd actieve veilinghuis dat alleen al in Nederland werk genereert voor 160.000 mensen, helpen we aan digitale stabiliteit en toekomstvastheid. Alle zijn spelers in het hart van de samenleving: hun processen moeten doorgaan, vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week.
Eerst stabiliseren, dan transformeren
Wat we voor deze en andere opdrachtgevers doen, is zorgen voor stabiliteit, ofwel ‘rust in de tent’. Op die stabiele basis werken we samen verder aan transformatie, innovatie en optimalisatie. Voor umc’s die hun zorgkwaliteit willen verhogen, vergroten we de mogelijkheden van medische data. Op het gebied van veiligheid, voor de politie en de FIOD, leveren wij opsporingssystemen die data beter en toegankelijker maken. Voor partijen in de food & agri dragen we actief bij aan veilig, lekker en verantwoord voedsel. En voor de overheid zetten we in op automatisering die bijvoorbeeld meer speelruimte biedt voor initiatieven in het echte contact met de burger.
Kennen en aanvoelen
De waarde van IT is zo groot als haar betekenis voor de klánt van de klant: de consument, de gebruiker, de burger, noem maar op. Dat vraagt om meer dan pure IT. Het gaat om kennis van mensen, markten en sectoren en het aanvoelen van wat er bij primaire processen komt kijken. Alleen zo lossen we problemen werkelijk op en kunnen we verantwoordelijkheid nemen voor wat we doen. Klanten voelen dat en weten zich door onze mensen gesteund. Ik hoor dat ook als ik met klanten spreek. Veelzeggend in dit verband is de uitkomst van het jongste Giarte Outsourcing Performance-onderzoek. Conclusion: daar kun je van op aan.
Bij Conclusion gebeurt het
Ondertussen groeit onze organisatie steeds beter in haar rol als autoriteit op veel gebieden. We zijn ongeëvenaard ver als het gaat om SAP-transities van de oude naar de nieuwe wereld en in JAVA open source. We leveren innovatieve ideeën op het gebied van betalingsverkeer, e-learning en gaming. En op het vlak van epd’s, medische data en intelligenceplatformen behoren we tot de top. We leveren continuïteit en nachtrust voor bedrijfs- en maatschappijkritische omgevingen. We kunnen met recht spreken van een ‘centre of excellence’: een plek waar een brede groep specialisten graag samenkomt. Het mooie is dat hiervan niet alleen onze klanten profiteren, maar ook onze huidige en toekomstige medewerkers. Bij Conclusion werk je aan de mooiste projecten, ontwikkel je je samen met andere experts in je vak en doet je werk ertoe.
Tijd ver vooruit
Het ecosysteem van Conclusion met al zijn verschillende expertises en dienstverlening, speelt hierin een cruciale rol. We adviseren en helpen elke klant vanuit onze kennis en achtergrond en wanneer de vraag van een klant dat vereist, werken we moeiteloos samen in wisselende samenstelling. Specifiek en doelmatig. Die manier van inrichten, al sinds de start van Conclusion, was zijn tijd ver vooruit. Daarom hebben we een enorme ervaring in het schakelen en opschalen. Dat is prettig voor klanten: wij kennen het belang van weerbaarheid en wendbaarheid door en door. En via de actuele klantthema’s waarin we ons aanbod van expertise en dienstverlening hebben gerangschikt, helpen we klanten snel op weg.
Zijn we er nu?
Zo’n vraag stellen is hem in feite al beantwoorden. Als organisatie ‘ben’ je er nooit. Businessverbetering is een continu proces. Ook bij ons. Daarom is dit Jaaroverzicht 2018 | 2019 een momentopname die volgend jaar een weer even dynamische opvolger krijgt, gebaseerd op de ervaringen van gisteren en de visie op morgen. En met de praktische blik op wat er vandaag nodig is. Met beide benen in het Nu.
Engbert Verkoren,
CEO
“Als organisatie ‘ben’ je er nooit. Businessverbetering is een continu proces.”